Silja Line teamar upp med Scholz & Friends och lanserar konceptet Silja Resort. 

Silja Lines nya koncept ska locka ovana kryssare

Under våren 2018 ingick Silja Line och varumärkesbyrån Scholz & Friends ett långsiktigt samarbete med syfte att skapa en helhet, ett känslomässigt förhållande till produkten, och driva lojalitet mot Silja Lines nuvarande kunder och locka nya resenärer.

Det nya konceptet går under namnet Silja Resort och ska erbjuda en helhetsupplevelse med havsutsikt.

– Med lanseringen av Silja Resort stärker vi Silja Lines position på Östersjön genom att ytterligare särskilja varumärket mot våra konkurrenter. Det nya konceptet visar på bredden av vår produkt, och kan appliceras på hela kundresan. Oavsett om du vill njuta av god mat och dryck, bada jacuzzi, värma dig i olika bastur, shoppa eller hitta lugnet och se solnedgången, finns helheten med Silja Resort, säger Ulrika Högberg, marknadsdirektör på Tallink Silja, i en kommentar.

Scholz & Friends har tidigare tagit fram konceptet Happy Hours för varumärket Tallink och har erfarenhet inom rese- och upplevelseindustrin. Förhoppningen är att Silja Resort ska bli en omtolkning av finlandskryssningar och sätta det i en annan kontext.

– Vi tror att positionen Silja Resort på sikt kommer att göra skillnad, då uppfattningen av varumärket med det nya konceptet kommer att förändras och göras mer åtråvärt. Konceptet kommer även att locka de som kanske inte hade kryssning som ett alternativ till en kort semester i dagsläget, men även fortsätter att attrahera de som redan är erfarna kryssningsresenärer, säger Arvid Svanvik, cd och vd på Scholz & Friends.

Arvid Svanvik

Arvid Svanvik

Creative Director
Ulrika Högberg

Ulrika Högberg

Marknadsdirektör Tallink Silja

Tel:
E-post: