House of Friends (HofF) inleder strategiskt samarbete med Agillic, noterat på First North Danmark. Samarbetet innebär att HofF stärker sin position som en av de ledande kreativa aktörerna inom marketing automation.

Som en del i samarbetet utbildas HofFs personal i Agillics plattform för personaliserad omni channel-kommunikation samt att företagen gör gemensam satsning kring fortsatt nordisk expansion av båda verksamheterna. HofF och Agillic samarbetar redan i flera internationella kundprojekt, däribland nyligen kommunicerade Storytel.

Magnus Widgren, koncernchef på House of Friends kommenterar samarbetet:

”HofF upplever stark efterfrågan på automatiserad marknadsföring. Agillic har en plattform som är förhållandevis enkelt att installera hos uppdragsgivaren, har ett tydligt omni channel-fokus och inbyggd AI. Våra kunder skall inte behöva en stab av IT-ingenjörer för att göra kreativ och automatiserad kommunikation. Tack vare samarbetet med Agillic kan vi erbjuda våra uppdragsgivare kostnadseffektiva lösningar som inte längre behöver stanna på idéstadiet på grund av tekniska och ekonomiska begränsningar.”

Jesper Valentin Holm, CEO Agillic kommenterar:

”Agillic upplever en stark nordisk tillväxt och den svenska marknaden är en för oss tydlig identifierad tillväxtmarknad. Tack vare samarbetet med HofF kan vi erbjuda våra kunder kreativa och effektiva kommunikationslösningar via Agillic. HofF har en stark utgångspunkt i kreativ och automatiserad kommunikation som adderar värde till vår plattform.”

Jesper Valentin Holm, CEO Agillic

För ytterligare information

Magnus Widgren

Magnus Widgren

Koncernchef HofF
Jesper Valentin Holm

Jesper Valentin Holm

CEO Agillic