Idag lanserar Destination Gotland sitt nya koncept Different Days. Konceptet är utvecklat av House of Friends tillsammans med Destination Gotland, och syftet med konceptet är att visa upp Gotland med hjälp av de som kan ön allra bäst. Först ut är entreprenören och designern Sanna Lennartsdotter Dackmo samt bagaren och surfaren Classe Johansson. Dessa två får vi möta i filmer som kommer visas i TV samt digitala kanaler. Filmerna ramas in med en specialskriven låt som artisten Titiyo sjunger, samt med hashtaggen #gotlanddifferentdays.

Johan Welander, kundansvarig projektledare HofF kommenterar:

Vårt mål är att skapa en brygga mellan det Gotland som alla älskar, till Destination Gotland med målsättningen att förstärka de emotionella kopplingarna till varumärket. Med konceptet Different Days får vi möjlighet att gå från produktattribut till behov, vilket på sikt ger fler möjligheter till segmentering av målgrupper och paketering av erbjudanden. På så sätt kan Destination Gotland också enklare skapa reseanledningar året runt, vilket är ett av målen med den övergripande kommunikationen.

Till kampanjen valde vi att samarbeta med Titiyo. Musiken i kampanjen är specialskriven för henne. Förutom reklamfilm, där vi träffar flera personer med stark koppling till ön, har en musikvideo med Titiyo spelats in på Gotland. Kampanjen startar v 16.

Karin Pettersson, tf marknadschef Destination Gotland kommenterar:

Vi ser stora möjligheter med det nya konceptet. Det ger oss fördjupade möjligheter till att kommunicera mer personligt. Inte minst genom relevant content som vi tar ut främst i sociala kanaler. Vi har lagt grunden genom samarbete med ett antal noga utvalda personer med koppling till Gotland. Sen är vi förstås superglada över vårt samarbete med Titiyo. Hon är verkligen en person som vi vill förknippas med, inte minst eftersom hon har starka band till ön. Det är viktigt för oss. Sen är hon en fantastisk artist på alla sätt, och låten är verkligen jättebra.