Hoff satsar inom marketing automation och blir unika i Sverige och Skandinavien

House of Friends rekryterar Mattias Anderson, Head of CRM Analytics på Scandinavian Airlines för att bygga HofFs marketing automation-verksamhet.

House of Friends startar en ny marketing automation-byrå. Den nya byrån kommer att heta Friends & Insights och ersätter koncernens tidigare byrå med samma namn. Den nya byrån kommer initialt att ägas till 50 procent av HofF och till 50 procent av Mattias med personal. HofF har en option att förvärva 100 procent av aktierna i Friends & Insights inom cirka ett år.

Mattias Andersson, tillträdande VD för Friends & Insights AB kommenterar:

”Friends & Insights blir en datadriven konsultbyrå med insikt som startpunkt för att utveckla automatiserad kommunikation på kundens villkor. Insikt om kunden är det centrala för oss när vi rådger och skapar lösningar inom marketing tech & automation, analytiska insikter och kommunikation.”

Magnus Widgren, koncernchef HofF kommenterar:

”Marketing automation är vårt starkaste tillväxtområde och Mattias Andersson är en av de absolut främsta inom området och runt honom bygger vi nu HofFs och kanske även Sveriges mest intressanta marketing automation-byrå. För oss som koncern innebär satsningen att vårt erbjudande blir unikt på den Svenska och Skandinaviska marknaden. Ingen annan aktör kan kombinera strategisk kreativitet med taktisk automatisering.”

Kunder från start är bland andra Röda Korset och CMORE.