Friends & Insights har rekryterat Pierre Kalmenstam som senior strateg. Pierre kommer senast från egen verksamhet och kompletterar Friends & Insights erbjudande inom CRM-strategi, ledarskap och agila arbetssätt.

Mårten Tilosius, VD, Friends & Insights:

– Vi ser ett allt större behov hos våra uppdragsgivare att se över och utveckla arbetssätt och organisationsstruktur. En viktig katalysator till utvecklingen är de nya möjligheterna som skapas i den datadrivna marknadsföringen och inom Marketing Automation. En kundupplevse gör att företag måste gå från att arbeta i silos för att i stället skapa nya tvärfunktionella team och möta kunderna på nya sätt.

Pierre Kalmenstam, Senior Strateg, Friends & Insights:

– Kunddata är på många sätt det nya guldet. Trots det är det fortfarande många företag som inte använder den stora konkurrensfördel som de sitter på, kopplat till deras kunders behov och beteende. Vi hjälper företag att ta till vara på affärspotentialen men också att skapa en bättre kundupplevelse och att gå mot att bli mer kundcentrisk.

Pierre är utbildad ekonom på Stockholms universitet med inriktning på marknadsföring och ledarskap. Han skrev sin magisteruppsats om One-to-One Marketing och har sedan dess arbetat som strateg/ledare på olika konsultbyråer såsom Starcom 1.1.3, HägerFredlund, Smicker och Human Behavior Communication.

Friends & Insights
En del av gänget på Friends & Insights

I dagarna börjar också Anna Tyrén sitt heltidsuppdrag som kampanjanalytiker/Marketing Automation Specialist. Anna har precis skrivit klart sin uppsats och tagit en kandidatexamen på Uppsala Universitet. Under uppsatstiden har Anna arbetat deltid hos Friends & Insights.

Mårten Tilosius

Mårten Tilosius

Telefon: 0733-91 88 40
E-post: marten.tilosius@houseoffriends.se

Pierre Kalmenstam

Pierre Kalmenstam

Telefon: 0708-15 84 20
E-post: pierre.kalmenstam@houseoffriends.se