Till tonerna av en soulinspirerad slow jam beskriver trygghetsdirektör Laila Svensson fördelarna med trygghet

Genom att använda sig av verktyg som humor och självdistans vill HSB Bostad förmedla att tryggt inte är synonymt med tråkigt. Sedan starten för snart hundra år sedan så har ”trygga bostäder” varit deras mantra.

Med kampanjen ”Boendemagi” vill man skildra en aktör som bygger snygga och trygga nya bostadsrätter i attraktiva områden i Stockholm. Till tonerna av en soulinspirerad slow jam beskriver HSBs trygghetsdirektör Laila Svensson fördelarna med trygghet.

– Tryggheten är en av de främsta anledningarna till att många väljer att köpa en lägenhet av HSB. Men vi vill skapa ännu mer intresse kring att vi inte bara erbjuder trygghet, utan också snygg inredning, hög kvalitet, många tillval, genomtänkt arkitektur och konstnärlig gestaltning, säger Maria Andersson, marknadschef på HSB Bostad, i en kommentar.

Kampanjen är framtagen av en arbetsgrupp med medlemmar från Friends & Tactics, True Friends och Bell & Light.

Arbetsgrupp HSB Bostad

Maria Andersson, Marknadschef
Helena Sandström, Marknadskoordinator

Arbetsgrupp Friends & Tactics, True Friends och Bell & Light

Projektledare: Mårten Eklund
Produktionsledare: Ann-Christine Nylander
Kreatörer: Daniel Segerheim, Anton Ström
Digital Designer: Fredrik Westberg
Content Designer: Line Gustavsson
Regissör: Kristoffer Persson
Producent: Victor Swiatek

Mårten Eklund

Mårten Eklund

VD, True Friends