Nyligen lanserade American Express sitt nya Platinumkort i metall på den nordiska marknaden. Det eftertraktade uppdraget att skapa lanseringskampanjen gick till House of Friends. Resultatet blev en äventyrlig historia från den storslagna nordiska vildmarken, med det mångsidiga metallkortet och Game of Thrones-stjärnan Kristofer Hivju i huvudrollerna.

Kristofer Hivju laying down

”Istället för att fokusera på de traditionella kortfördelarna handlar kampanjen till stor del om att dramatisera själva metallen och dess praktiska fördelar på ett underhållande sätt.” säger Michael Merzinger, marknadsdirektör för American Express, i en kommentar.

Kristofer Hivju in the mountins

Johanna Diesner, Marketing Executive på American Express, fyller i: ”Platinumkortet har tack vare sina förmåner alltid varit en hjälte inne stan. I och med metallutförandet blir det nu även en hjälte ute i naturen. Det går också i linje med det nya resebeteendet vi ser bland nordbor, där storstad och lyxiga resorts byts mot äventyr och upplevelser i vår egna storslagna natur”.

Kristofer Hivju closeup

För mer information kontakta

Mårten Eklund

Mårten Eklund

Affärsområdeschef