Inspirationsföreläsning och workshop om marknadsföring i omnikanal och marketing automation.

Är du redo att möta kunden i alla kanaler?

Om seminariet

Är du redo att möta dina kunder i de kanaler de befinner sig, vid rätt tidpunkt och med rätt budskap. Det här seminariet är för dig som vill använda digital media för att utveckla din affär och låta kunskapen som finns i din data styra kommunikationen till varje enskild kund. Möt Rasmus Houlind, författare till boken ”Make it all about me and I’ll buy it!” och få verktyg som hjälper dig att hitta förbättrings- och fokusområden i arbetet att utveckla din egen affär.
Seminariet riktar sig till deltagare och grupper från företag inom B2C. Nyttigt för alla som driver affären men kanske speciellt för de med roller inom marknadsföring, CRM och CXM.

Agenda

08.15 – Frukost
08.45 – Inspiration – Så lyckas du med din omnikanal-kommunikation
09.30 – Workshop – Hur mogen är din organisation och hur tar du resultatet vidare
10.30 – Slut

Var?

House of Friends lokaler på Skeppsbron 34 i Stockholm

Skicka en intresseanmälan!

Inspiration – Så lyckas du med din omnikanal-kommunikation

Den danska omnikanal-evangelisten Rasmus Houlind kommer baserat på sin bok ”Make it all about me and I’ll buy it!” ge en introduktion till de sex huvuddiscipliner som är viktigast för att framgångsrikt driva kommunikation i alla kanaler med dina kunder.

Övning i mindre grupper – Hur mogen är din organisation gällande ”Omnichannel Marketing”?

Genom att deltagarna själva gör ett test kring sin egen verksamhets mognad inom området kan sedan en jämförelse göras med andra företag.

Övning tillsammans – Hur tolkar du resultatet?

Vi tolkar, diskuterar gemensamt och bygger på ett anonymiserad dataset ett förslag på vad en verksamhet borde göra för att skapa mer sammanhängande kundresor inom ramen för tillgängliga resurser.