• Investor Relations
  • Investor Relations
House of Friends
  • Just nu
  • Case
  • Om HofF
  • Kontakt
  • Sök
CASE
Opel

Utmana dina fördomar

Scholz & Friends

Utmaning

Trots en uppsjö prestigefulla priser över hela Europa förknippas Opel med fördomar från förr.

Resultat

Med kampanjen lyckades vi krossa de gamla fördomarna och folk fick plötsligt upp ögonen för Opel. Och dessutom i helt nya målgrupper, som kvinnor i åldern 18-44. Kommunikationen sågs och diskuterades av över 300 000 i sociala medier och en Ad Awareness på över 250%. Kampanjen utsågs till ”Campaign of the Year” i Europa, och provkörningarna ökade med över 180%. För vem vill vara fördomsfull?

Utmana dina fördomar, sajten
Dela
  • Share on Facebook
  • Share on Google+
  • Share on Pinterest
  • Share on Linkedin
  • Share on Tumblr
  • Share by Mail

RELATERAT
CASE  
  C More
C More – Fotbolls-VM 2018
Friends & Tactics
CASE  
  Tallink
Happy Hours
Done by Friends / Scholz & Friends
CASE  
  Experis
Sikta mot stjärnorna
Done by Friends
Bell & LightFilmproduktion
Done by FriendsProduktionsbyrå
Friends & ContentContent Marketing
Friends & InsightsMarketing Automation
Friends & TacticsCRM-byrå
ParapixFilmproduktion
Scholz & FriendsVarumärkesbyrå
True FriendsDigitalbyrå
House of Friends
House of Friends är en kommunikationskoncern noterat på First North. Koncernen består av varumärkesbyrån Scholz & Friends, CRM-byrån Friends & Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights, filmproduktionsbolaget Bell & Light, produktionsbyrån för rörlig media Parapix, produktionsbyrån för digital kommunikation Done by Friends, digitalbyrån True Friends och Content Marketingbyrån Friends & Content. Alla byråer är representerade under ett tak på Skeppsbron 34 i Stockholm. Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser.
© House of Friends 2018 Skeppsbron 34, 11130 Stockholm +46 (0) 8 28 80 25 info@houseoffriends.se INVESTOR RELATIONS
När resan är målet Telia Sense kopplar upp bilen
Scroll to top